top of page
  • owwwla

7 podstawowych raportów GA4, które ułatwią Ci życie

Zaktualizowano: 26 lut


Ten artykuł powinien mieć dwa wstępy; dla osób, które dopiero zaczynają korzystać z Google Analytics i jeszcze nie wiedzą, jak to narzędzie może im ułatwić życie i dla tych, którzy przeprowadzają się z Universal Analytics (lub GA3) do Google Analytics 4, ale czują się zagubieni w nowym nazewnictwie i nie mają pewności, gdzie znaleźć swoje raporty.

Łączy nas to, że wszyscy chwilami czujemy się w GA4 właśnie tak:





Do pierwszej grupy powinnam powiedzieć tak: Google Analytics jest wszechstronnym narzędziem analitycznym gromadzącym dane o działaniach użytkowników w witrynie. Dzięki jego niewielkiemu kodowi JavaScript możesz dowiedzieć się, jakie strony są odwiedzane najczęściej, skąd użytkownicy przychodzą lub w co klikają.


W tym artykule opisuję siedem raportów Google Analytics 4, z których będziesz stale korzystać. Podają one najważniejsze informacje o ruchu w Twojej witrynie, a sprawdzanie ich szybko wchodzi w nawyk. Pamiętaj, że dopiero kombinacja danych z kilku raportów daje pełny obraz.


Do drugiej grupy powiedziałabym tak: Google Analytics 4 to inaczej zbudowane narzędzie, w którym zmienił się nie tylko sposób mierzenia ruchu, z hitów na zdarzenia, ale też forma prezentowania danych w raportach. Trudno jest się po nich teraz poruszać ścieżkami utartymi w poprzednim GA. Jeśli szukasz swoich podstawowych raportów, to pomogę Ci je znaleźć i pokażę, jak się zmieniły. Dla ułatwienia zaznaczam w tytułach, do których raportów z GA3 możesz je odnosić.


Otwórz więc swoje konto Analytics i zaczynamy zwiedzanie :)


Uwaga: pamiętaj, że raporty prezentują dane z wybranego okresu (wyjątek stanowi „Czas rzeczywisty”). Na górze strony raportu po prawej znajdziesz zakres dat. Wybierz ten, który cię interesuje lub porównanie dwóch różnych okresów. Domyślnie Analytics pokazuje dane za ostatnie 28 dni do wczoraj. Dane z dziś pojawią się dopiero jutro, GA4 jest pod tym względem nieubłagany, ponieważ potrzebny jest czas na przetworzenie ich i przypisanie do odpowiednich miejsc w bardzo wielu raportach. Wyjątek stanowi Czas rzeczywisty.


Ponadto raporty mogą pokazywać pełne dane ze stron lub dane próbkowane. Rozpoznasz to po zielonej lub czerwonej ikonie przy nazwie raportu.





Raporty w GA4 są pogrupowane w kolekcje: Cykl życia i Użytkownik. Jeśli ich menu wydaje Ci się nieczytelne, to zajrzyj najpierw do mojego artykułu o tym, jak się poruszać po nowym Analytics (kliknij tutaj, żeby otworzyć w nowej karcie).


Dla Twojej wygody każda z nazw raportu jest linkiem prowadzącym do odpowiedniej części artykułu. Zawsze możesz wskoczyć do tego, który Cię akurat teraz interesuje, bez męczącego przewijania.



Pozyskiwanie ruchu (dawniej: Źródło / medium)


Gdzie znajdziesz: (lewe menu) Raporty > Cykl życia > Pozyskanie > Pozyskiwanie ruchu


Pozyskiwanie ruchu, czyli skąd pochodzi każda sesja w Twojej witrynie. Kiedy zajrzysz do tego raportu zauważysz, że wszystkie występujące tu wymiary, czyli źródło, medium lub domyślna grupa kanałów, mają nazwy zaczynające się od „Sesja –”. Dzięki temu wiesz, że sprawdzasz dane z całego ruchu. Dla odróżnienia, w raportach pozyskiwania użytkowników zobaczysz „Pierwszy użytkownik –”, ale o tym za chwilę.


Dla porządku: Co się kryje za słowami źródło / medium?


Za „źródłem” informacje o domenie, z której użytkownik przeszedł na Twoją domenę, czyli na przykład google.com czy bing.com, gdy znalazł ją w wyszukiwarce, a witrynatwojegoulubionegoblogera.pl, gdy kliknął w link w artykule u Twojego ulubionego blogera. Jeśli wpisał adres bezpośrednio w pasku adresu (być może ma twoją witrynę w zakładkach lub pamięta adres), to źródło będzie opisane jako „direct”. Ciekawostka: nazwy niektórych domen pojawiają się w różnych wersjach, jak w przypadku Facebooka: może być zapisany jako l.facebook.com, m.facebook.com lub facebook.com.


„Medium” oznacza rodzaj ruchu, a dokładnie bezpłatne („organic”), odesłania („referral”), płatne wyniki („cpc”) lub bezpośrednie („none”).

  • bezpłatne medium to wejścia z wyszukiwarek internetowych, na przykład google, bing czy baidu

  • odesłania oznaczają dla wizyty przekierowanych z innych domen, na przykład facebook.com, zaprzyjaznionyblog.pl

  • płatne wyniki to sesje, które rozpoczęto, klikając w Twoją płatną reklamę, na przykład stworzoną w Ads lub na Facebooku.

  • a „none”, to oznaczenie wejść bezpośrednich.

Źródło i medium występują w zestawieniu dającym pełną informację o pochodzeniu sesji, dlatego zapisywane są z ukośnikiem jako „źródło / medium”. W tabeli w raporcie każdy wiersz jest poświęcony jednemu z nich.


Na podstawie medium, rzadziej kombinacji medium i źródła, opisywane są kanały pozyskiwania ruchu. Domyślnie skonfigurowane kanały to:

  • Direct

  • Organic (Search, Social, Video, Shopping)

  • Paid (Search, Social, Video, Other, Shopping)

  • Referral

  • Email

  • SMS

  • Display

  • Affiliates

  • Audio

  • Cross-network.

W połowie marca 2023 pojawiła się zapowiedź wprowadzenia opcji konfiguracji niestandardowych kanałów. Jeśli jest już u Ciebie aktywna, to znajdziesz ją w Administracja > Usługa (prawa kolumna) > Ustawienia danych > Grupy kanałów.


Ważne: jeśli masz dużo sesji oznaczonych jako „(direct) / (none)” lub „Unassigned”, to sprawdź koniecznie, czy twój Analytics jest prawidłowo zaimplementowany do kodu witryny. Jeśli w kodzie znajduje się więcej niż jeden skrypt Analytics z tym samym ID, to każdy z nich będzie wysyłał do raportów informację o wyświetleniu strony, a w dodatku drugie i dalsze kody będą widziały, że przeglądarka już jest w twojej witrynie, więc uzna, że kolejne wyświetlenie pochodzi z tej samej domeny. Efektem będzie zawyżona liczba odsłon w raportach oraz informacja o wejściach bezpośrednich, bo technicznie będzie to wyglądało tak, jakby użytkownik wszedł z witryny twojadomena.pl na witrynę twojadomena.pl.


Możesz też sprawdzić źródła ruchu w witrynie według platformy źródłowej (np. Google Ads) lub kampanii. Ta ostatnia jest bardzo praktyczna, jeśli kierujesz do swoich odbiorców i klientów mailingi, kampanie w mediach społecznościowych lub reklamy.


Każdy z wymienionych wymiarów możesz wybrać, klikając w strzałkę przy nagłówku pierwszej kolumny tabeli, aby zobaczyć posegregowane dane.


Co tu sprawdzisz?


Tu możesz zobaczyć, ilu użytkowników odwiedziło Twoją witrynę oraz ile było sesji z określonego źródła / medium / kanału / kampanii / platformy źródłowej. Jeśli na przykład użytkowników ogólnie jest 5, a sesji 10, to od razu widzisz, że Twoi odbiorcy wracają.


Dane w tym raporcie powiedzą Ci, jak użytkownicy angażują się w sesję. Sesje z zaangażowaniem domyślnie oznaczają pobyt w witrynie przez więcej niż 10 sekund. Jest tez liczba zdarzeń podczas sesji. W tym przypadku pamiętaj, że w Google Analytics 4 zdarzeniem jest każda interakcja ze stroną, czyli i wyświetlenie strony, i jej przewinięcie, i kliknięcia, pobranie pliku czy wyświetlenie filmu. Im więcej zdarzeń, tym bardziej Twój odbiorca interesuje się treścią Twojego sklepu, bloga czy galerii prac. Liczenie zdarzeń jest niezależne od liczby odsłon stron, więc nie musisz się martwić, czy masz całą treść na jednej stronie – GA4 pokaże Ci, czy użytkownik się angażuje w to, co chcesz mu przekazać.


Ważne: Jeśli uważasz, że sesja trwająca 10 sekund nie oznacza jeszcze zaangażowania odbiorcy albo że – przeciwnie – to za długi czas, to możesz zmienić ten parametr w Administracja > Usługa (prawa kolumna) > Strumienie danych > [wybierz właściwy strumień] > Tag Google > Skonfiguruj ustawienia tagu > [kliknij w „Pokaż więcej”] > Dostosuj czas trwania sesji > Skoryguj licznik czasu pod kątem sesji z zaangażowaniem.


Kolumny dotyczące konwersji pokazują Ci, czy zostały one zrealizowane w sesjach z określonych źródeł / mediów / kanałów / kampanii / platform źródłowych. Zwróć uwagę, że w nagłówku tej kolumny możesz wybrać, którą konwersję sprawdzasz w tej chwili. Możesz wybrać albo jedną naraz, albo wszystkie.


Wskazówka: Korzystaj z Wymiaru dodatkowego.


Przeglądając raporty w Google Analytics możesz jednocześnie sprawdzić dodatkową informację, klikając na przycisk „+”, który znajdziesz na prawo od głównego wymiaru. Możesz dodać jeden wymiar naraz, na przykład gdy chcesz sprawdzić, z którego źródła w kanale Organic Social masz tyle zapisów na newsletter.



Dokąd dalej z tego miejsca?


Jeśli interesuje Cię, skąd pozyskujesz nowych użytkowników, to zajrzyj do następnej sekcji tego artykułu. Wśród danych o pozyskiwaniu w GA4 znajdziesz też informacje o ruchu z kampanii Ads. Wejdź do: Raporty > Cykl życia > Pozyskanie > Przegląd i tam znajdź kartę Sesja – kampania Google Ads.

Więcej na temat raportów pozyskiwania znajdziesz w dokumentacji Google. Linki do niej podaję pod artykułem.


Pozyskiwanie użytkowników (dawniej: Źródło / medium)


Gdzie znajdziesz: (lewe menu) Raporty > Cykl życia > Pozyskanie > Pozyskiwanie użytkowników


Co tu sprawdzisz?


Tu możesz zobaczyć, ilu nowych użytkowników odwiedziło Twoją witrynę z określonego źródła / medium / kanału / kampanii / platformy źródłowej.

W odróżnieniu od raportu Pozyskiwanie ruchu, który opisałam powyżej, w tym znajdziesz dane TYLKO z pierwszych wizyt użytkowników. Co to oznacza w praktyce? Jeśli Tomek po raz pierwszy wszedł na stronę z kursami języka norweskiego Moniki z jej kampanii na Facebooku, to zapisze się w danych raportu Pozyskiwanie użytkowników oraz raportu Pozyskiwanie ruchu. Ale kiedy wróci na jej stronę po dwóch dniach, żeby sprawdzić jeszcze raz szczegóły i zapisać się na kurs norskprøve, to ta sesja będzie tylko w raporcie Pozyskiwanie ruchu, bo Tomek jest już powracającym użytkownikiem, a nie nowym.


W tym raporcie masz do wyboru wymiary prezentujące źródło / medium / kanał /kampanię / platformę źródłową, ale w każdy z nich zaczyna się od „Pierwszy użytkownik –”. Zwróć na to uwagę, ponieważ będziesz pewnie tworzyć własne raporty lub modyfikować istniejące i ważne, żeby wybrać właściwe parametry.


Strony i ekrany (dawniej: Wszystkie strony)


Gdzie znajdziesz: Raporty > Cykl życia > Zaangażowanie > Strony i ekrany


W tym raporcie zbierane są dane dotyczące poszczególnych stron, które możesz przeglądać według ich tytułów, jak na przykład Baza wiedzy – Strefa Analityki | Owwwla albo Konsultacja Google Analytics | Owwwla, lub według ścieżki strony, czyli fragmenty adresów URL, na przykład /baza-wiedzy-google-analytics lub /konsultacje-google-analytics. Tytuły wydają się bardziej przyjazne do czytania, jednak jeśli przyzwyczaił_ś się już do Universal Analytics, to odruchowo szukasz adresów pojawiających się w przeglądarce.


Warto pamiętać, że GA4 operuje przede wszystkim tytułami stron, kiedy tworzy się nową witrynę. Marek, z mojejchatkinadmorzem.pl, po przeniesieniu swojego serwisu internetowego na nową platformę odkrył, że każda strona z ofertą nosi tytuł „Moja chatka nad morzem”. Biorąc pod uwagę, że zarówno GA4 jak i wyszukiwarki korzystają z tego elementu strony, poświęcił godzinę na dopisanie do każdej słowa „Oferta” i nazwy pokoju. W ten sposób zrobił przysługę i potencjalnym urlopowiczom, i samemu sobie, bo raporty stron od razu zrobiły się dużo bardziej czytelne.


Co tu sprawdzisz?


Każdy rząd tabeli to dane dla jednej strony. Są ułożone od tej, która ma najwięcej wyświetleń do tej, którą oglądano najmniej razy. Jeśli dla Ciebie ważniejsze jest, którą stronę wyświetlano najdłużej, kliknij w nagłówek kolumny „Średni czas zaangażowania”, a raport ułoży się według tego parametru. Inne dane to Użytkownicy, Wyświetlenie na użytkownika (być może ludzie chętnie oglądają konkretną ofertę, a może odświeżają stronę, bo się wolno wczytuje – sprawdź!), Łączne przychody, a także liczba zdarzeń i liczba konwersji.


W przypadku tych dwóch ostatnich metryk możesz wybrać, które konkretne zdarzenie lub konwersja mają być pokazane. Jeśli więc Marek wybierze kliknięcie w adres e-mail i zobaczy, że najwięcej takich zdarzeń było na stronie pokoju z widokiem na morze, to będzie wiedział, że ta oferta wzbudza szczególne zainteresowanie. Na liście konwersji do wyboru są oczywiście te zdarzenia, które wcześniej zostały zaznaczone jako konwersje i już zaczęły się zbierać.


Co jest tutaj najważniejsze?


Przede wszystkim możesz się dowiedzieć, które strony są najpopularniejsze wśród twoich odbiorców. Mając w pamięci, na które strony kierujesz użytkowników, na przykład publikując link do artykułu na LinkedIn, sprawdzasz od razu, ile razy je wyświetlono, a średni czas spędzony na stronie daje wyobrażenie o tym, czy artykuł został przeczytany (powyżej minuty, w zależności od długości tekstu) czy tylko „omieciony wzrokiem” (w czasie kilkunastu sekund). Jeśli interesuje Cię szczególnie, czy Twój artykuł naprawdę został przeczytany, to możesz skonfigurować odpowiednie zdarzenie uruchamiane przez Menedżera Tagów. Szczegółową instrukcję opisano na blogu gtmnotes.com (kliknij tutaj, żeby otworzyć w osobnej karcie).


Wskazówka: Jeśli Twoja witryna ma setki stron, to warto je pogrupować na kilka czytelnych kategorii, jak przykład Produkty, Blog, Zamówienie. Takie informacje jeszcze nie są w standardowej konfiguracji GA4 (liczymy na to, że kiedyś się pojawią), ale można je przekazywać z użyciem tagu w GTM. Jeśli potrzebujesz pomocy w takiej implementacji, odezwij się do mnie (kontakt tutaj - link). Chętnie pomogę.


Dokąd dalej z tego miejsca?


Jeśli prowadzisz kampanie kierujące użytkowników internetu na konkretne strony Twojej witryny, to zajrzyj jeszcze do raportu Strona docelowa, żeby sprawdzić, czy rzeczywiście tam trafiają i jak bardzo ich te strony angażują.


Zdarzenia


Gdzie znajdziesz: Raporty > Zaangażowanie > Zdarzenia


Zdarzenia w GA4 to właściwie każda interakcja użytkownika ze stroną, zatem zdarzeniem będzie i wyświetlenie strony, i jej przewinięcie, i włączenie lub zatrzymanie wideo, a także kliknięcia różnego rodzaju czy wyszukiwanie haseł w witrynie. Dzielą się one na:

  • zdarzenia zebrane automatycznie, czyli te, które zbierane są domyślnie po skonfigurowaniu Google Analytics

  • zdarzenia objęte pomiarem zaawansowanym, takie jak scroll, click, file_download, które możesz zawsze wyłączyć

  • zalecane zdarzenia, które implementujesz samodzielnie (np. z użyciem Menedżera Tagów) według definicji Google, takie jak add_to_cart, login – nie pojawią się w raportach, dopóki ich nie zaczniesz wysyłać do GA4

  • oraz zdarzenia niestandardowe, całkowicie zdefiniowane przez Ciebie, na przykład click_email – one też się nie pojawią w raportach, dopóki ich nie zaimplementujesz w witrynie i zaczniesz wysyłać danych do GA4.


Wszystkie zdarzenia, które zbiera GA4, pojawią się w raporcie Zdarzenia. Dowiesz się z niego, ile były wszystkich zdarzeń, ilu użytkowników ich dokonało, a także ile zdarzeń przypada na jednego użytkownika.


Wskazówka: Jeśli dodasz wymiar dodatkowy (+) „Ścieżka strony i klasa ekranu”, to dowiesz się, na których stronach zdarzenia pojawią się w konkretnych liczbach i określisz skuteczność ich działania.


Co tu sprawdzisz?


Jednym spojrzeniem ogarniesz listę najczęściej występujących zdarzeń i zobaczysz, czy jest ich tyle, ilu się spodziewasz. Patrząc na liczbę zdarzeń na użytkownika, możesz zobaczyć, ile średnio stron jest odwiedzanych podczas jednej sesji lub jak często odwiedzający witrynę wykonują konkretną czynność, na przykład dodanie oferty do ulubionych, do koszyka czy jak często wyszukują haseł używając wewnętrznej wyszukiwarki. Jeśli często, to może menu nie jest zbyt czytelne?


Zauważysz też, czy dodań do koszyka jest na pewno więcej niż zamówień. Jeśli nie, to znaczy, że gdzieś ucieka część danych i warto samodzielnie przejść przez sklep, żeby to sprawdzić.


Dokąd dalej z tego miejsca?


Możesz wejść od indywidualnych raportów każdego ze zdarzeń, klikając w jego nazwę. Tam zobaczysz wartości parametrów, które są zbierane w danym zdarzeniu, takie jak szczegóły wyświetlonych stron (page_view).


Konwersje (dawniej: Cele)


Gdzie znajdziesz: Raporty > Zaangażowanie > Konwersje


Konwersja to jest taka interakcja użytkownika z Twoją witryną, która ma dla Ciebie wartość (niekoniecznie finansową). Przykładem konwersji dla blogera jest przeczytanie artykułu, dla właściciela sklepu przede wszystkim zakup, czyli wyświetlenie strony potwierdzenia złożenia zamówienia. W wielu przypadkach jest to również wyświetlenie strony „kontakt”, wysłanie wiadomości, kliknięcie przycisku związanego z określoną akcją, jak pobranie czy przesłanie. Temu tematowi poświęcam osobny artykuł, który do tej pory działał dla Universal Analytics, a wkrótce go zaktualizuję dla GA4 (kliknij tu, żeby otworzyć artykuł w nowej karcie).


W raportach konwersji pojawią się zdarzenia, które zaznaczysz jako konwersje, przesuwając suwak przy zdarzeniu na liście w Administracja > Usługa > Zdarzenia. Tym samym suwakiem możesz w każdej chwili konwersję usunąć z listy.


Co tu sprawdzisz?


Odczytasz tu liczbę konwersji, liczbę użytkowników, którzy wykonali te konkretne działania oraz przychody, które określone konwersje przyniosły (najczęściej tylko

purchase).


Warto wybrać wymiar dodatkowy (+), który pozwoli Ci te dane wpisać w kontekst, na przykład ścieżkę strony, na której konwersje miały miejsce. Jeśli klikniesz w nazwę konwersji, to wejdziesz do raportu zawierającego dane o źródle ruchu, który doprowadził do danej konwersji. Tu do wyboru masz domyślą grupę kanałów, źródło, medium lub kampanię. Dobrze jest wiedzieć, czy wartościowe działania podejmują użytkownicy, których przyciągnęła do strony reklama, media społecznościowe czy może sami ją znajdują w sieci. To wskazówka, w co warto zainwestować czas i wysiłek.


Dokąd dalej z tego miejsca?


Warto zajrzeć do Reklamy > Atrybucja > Ścieżki konwersji, żeby sprawdzić, ile interakcji i z jakich kanałów mają z Twoją witryną użytkownicy zanim dokonają konwersji. Marek w ten sposób sprawdza, czy jego kampanie newsletterowe są skuteczne. Może w Twoim przypadku to kwestia kampanii w mediach społecznościowych, a może okaże się, że zupełnie inny kanał jest dla Ciebie ważny i warto w niego zainwestować czas i energię?




Wskazówka: Przyglądaj się, w jaki sposób przypisywana jest atrybucja do poszczególnych kanałów. Dopóki GA4 nie zbierze odpowiednio dużo danych, żeby na ich podstawie przypisywać konwersje do bardziej wartościowych dla Twojej witryny kanałów, to będzie je przypisywać do ostatniego na ścieżce konwersji i te kanały znajdziesz w innych raportach jako odpowiedzialne za te konwersję. Ale raport Ścieżki konwersji pokazuje Ci jasno, że to nie jest takie oczywiste.



Zakupy e-commerce oraz Zakupy w aplikacji (dawniej: E-commerce)


Gdzie znajdziesz: Konwersje > E-commerce > Przegląd


E-commerce w GA4 zmieniło się o tyle, że nie trzeba już osobno konfigurować raportów dla tych działań, ale nadal wymaga zaimplementowania dodatkowego kodu do witryny (i to się nie zmieni). Na szczęście na platformach do budowy sklepów jest sporo wtyczek ułatwiających to zadanie. Te raporty pokazują konwersje zakupu lub takich działań, które zakup mogą przypominać, jak na przykład rezerwacja. Pomagają sprawdzić, skąd przyszli klienci, kiedy i co zakupili.


Co tu sprawdzisz?


W tym raporcie znajdziesz informacje o tym, które produkty zostały wyświetlone, dodane do koszyka lub zakupione oraz jaki był w danym okresie przychód z konkretnego produktu.


To bardzo uproszczony raport w porównaniu do mnóstwa danych wyświetlanych domyślnie w Universal Analytics. Dlatego warto zastanowić się, jakie dane mogą Ci się jeszcze przydać i je dodać, edytując raport lub tworząc nowy.


Dla sklepu na przykład ważną informacją będzie współczynnik konwersji, czyli jaki procent sesji zakończył się transakcją. W takim wypadku warto edytować raport, dodając wskaźnik „Współczynnik konwersji na sesję” – zostanie on oddany jako kolejna kolumna do tabeli.


Przyda się też informacja o ID transakcji. Jest ona przesyłana w kodzie e-commerce i zbierana w GA4, ale możesz ją wykorzystać tylko, jeśli zapiszesz parametr „transaction_id” w Wymiarach niestandardowych (Administracja > Usługa > Wymiary niestandardowe), a następnie utworzysz raport lub eksplorację z wymiarem „ID transakcji”. Liczba transakcji czy sprzedanych produktów jest zapisana oczywiście w panelu administracyjnym sklepu, ale to, co jest świetne w danych z Analytics, to – znowu – informacja o źródle pochodzenia sesji, w której dokonano zakupu.


Dokąd dalej z tego miejsca?


Znów polecam Reklamy > Atrybucja > Ścieżki konwersji, żeby sprawdzić, jak klienci docierają do transakcji. Nawet informacja o tym, czy Twoi odbiorcy zwykle odwiedzają witrynę wiele razy zanim podejmą decyzję czy też kupują / rezerwują od strzału, jest istotna i powinna być uwzględniona w strategii docierania do klientów.


Wskazówka: Nie zapomnij w ustawieniach usługi włączyć odpowiedniej waluty. Analytics przelicza wartość konwersji według kursu z dnia transakcji, więc możesz mieć zaskakujące liczby w domyślnie ustawionych dolarach amerykańskich. Jeśli masz sklep z wieloma walutami, ustaw w Analytics tę, która jest dla ciebie podstawową (na przykład rozliczasz w niej reklamy). Reszta zostanie przeliczona do raportów automatycznie.


Jeśli chcesz skonfigurować raportowanie e-commerce w GA4, to zajrzyj do dokumentacji Google: [GA4] Konfigurowanie zdarzeń e-commerce


Czas rzeczywisty


Gdzie znajdziesz: Raporty > Czas rzeczywisty


To szczególny rodzaj raportu, dlatego trafił na wyjątkowe ostatnie miejsce. Czas rzeczywisty pokazuje dane z Twojej witryny z ostatnich 30 minut. Tutaj zobaczysz, skąd na świecie wchodzą Twoi użytkownicy, z jakich źródeł, z jakiego rodzaju urządzeń (mobilne / desktopy / tablety), na których są stronach (według tytułu), jakie zrealizowali zdarzenia i konwersje.


Ważne: Tego raportu nie możesz edytować.


Uwaga: W Universal Analytics raportu Czas rzeczywisty używało się do testowania działań w witrynie. W GA4 służy do tego Debug View (Administracja > Usługa > Debug View), który uaktywnia się, jeśli używasz opcji „Podgląd” w Menedżerze Tagów Google lub wtyczki Google Analytics Debugger w przeglądarce Chrome.


Materiały dodatkowe (kliknij, żeby przejść)


Baza wiedzy:


Dokumentacja Google:




Jeśli masz pytania lub tematy, których tu nie poruszyłam, a szczególnie Cię interesują, napisz do mnie, chętnie pomogę. Owwwla



2606 wyświetleń

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page